HENSIKT
Prosedyren skal sikre at anskaffelser i Helse Midt-Norge gjennomføres i samsvar med lover og forskrifter, samt at avtaler implementeres og forvaltes iht. avtalte prosesser og rutiner.
Denne prosedyren omfatter alle anskaffelser og avtaleforvaltning som utføres av Sykehusinnkjøp HF for Helse Midt-Norge.
Prosedyren omfatter ikke kjøp av eksterne helsetjenester og pasientreiser.
Økonomidirektør er ansvarlig for oppdatering av prosedyren.
Anskaffelser og avtaleforvaltning som gjennomføres av Sykehusinnkjøp HF for Helse Midt-Norge skal følge prosesser og rutiner som er avtalt i Samarbeidshåndboken mellom Sykehusinnkjøp HF og Helse Midt-Norge.
Samarbeidshåndboken med tilhørende vedlegg er lagret under "Relatert".
Forfatter: |
Randi Østbø (RHF Innkjøpssjef) |
---|---|
Godkjent av: |
Reidun Martine Rømo (RHF Økonomidirektør) |
Dokumentadministrator: | Vebjørn Romfog (RHF Rådgiver) |
Dokument-ID: | 1380 |
Gyldig fra: | 09.03.2025 |
Revisjonsfrist: | 09.03.2026 |
Revidert utgave, nytt vedlegg for prosessbeskrivelse og skjema for bistand til gjennomføring av minikonkurranser.